oplossingen voor MKB en ZZP

Infolijn 088-1122288 ma-vr 09:00 - 17:00u

Veel gestelde vragen (FAQ)

FAQ staat voor Frequently Asked Questions; dit betekent in het Nederlands Veel Gestelde Vragen. Het werkt heel eenvoudig. U kiest links een product en in het rechtervakje kunt u middels een kernwoord op zoek gaan naar de voor u interessante vraag en bijbehorend antwoord.

Laatst toegevoegde vragen

  • Boekhouden Totaal (versie 12) Op mijn factuur staat toch nog 19% bij BTW hoog, hoe kan ik dat aanpassen?

    Dat klopt. De software is wel helemaal aangepast aan de BTW-wijziging echter is het onmogelijk om met een softwareupdate alle klantspecifieke (factuur)sjablonen automatisch aan te passen. U dient dus zelf even daar waar 19% als vaste tekst wordt gebruikt, deze tekst te wijzigen in 21%. Komt u er niet uit, belt u ons dan even zodat wij het even op afstand voor u in orde kunnen maken: 0900-3345629.

    Terug naar boven
  • Factureren (versie 12) Op mijn factuur staat toch nog 19% bij BTW hoog, hoe kan ik dat aanpassen?

    Dat klopt. De software is wel helemaal aangepast aan de BTW-wijziging echter is het onmogelijk om met een softwareupdate alle klantspecifieke (factuur)sjablonen automatisch aan te passen. U dient dus zelf even daar waar 19% als vaste tekst wordt gebruikt, deze tekst te wijzigen in 21%. Komt u er niet uit, belt u ons dan even zodat wij het even op afstand voor u in orde kunnen maken: 0900-3345629.

    Terug naar boven
  • Administratieve software 2007-2010 Waarom kan ik niet activeren?

    Activatie van de Osirius programmatuur geschiedt aan de hand van een emailadres.

    U kunt uw software meerdere malen installeren maar u MOET iedere keer hetzelfde emailadres gebruiken.
    Indien u een ander emailadres gebruikt in combinatie met uw productsleutel dan krijgt u een melding dat de productsleutel al door een andere klant (ander emailadres) is geactiveerd.

    Het kan zijn dat u niet meer bij uw oude emailadres kunt komen.
    Mailt u in dat geval de helpdesk met het verzoek uw emailadres te wijzigen naar uw nieuwe adres.

    Het email adres dat u heeft gebruikt bij activeren is: het e-mailadres waarmee u de eerste keer het programma mee geactiveerd heeft
    De bijbehorende emailcode is: Is uw in het verleden per e-mail toegezonden.

    Terug naar boven
  • Kilometerregistratie 2008 Waarom kan ik niet activeren?

    Wanneer u dit bestandje even download, dubbelklikt op het bestandje en daarna Kilometerregistratie even opnieuw opstart, moet het probleem zijn verholpen.

    dit is de link: https://www.osirius.nl/download/?id=14722862&download=1

    Het bestand dat u heeft gedownload zou kmreg.reg moeten heten.
    Soms wordt het bestand echter als kmreg.txt of kmreg.reg.txt opgeslagen.
    U moet dat bestand dan hernoemen in kmreg.reg.

    Sluit het programma Kilometerregistratie af.

    Vervolgens dubbelklikt u op de bestandsnaam en worden de gegevens uit het bestand in het Windows-register geplaatst.

    Kilometerregistratie zal nu niet meer om activatie vragen.

    Terug naar boven
  • Boekhouden Pro 2011 Kan ik ook factureren met Boekhouden Pro?

    Nee, sinds de 2009-versies is de productindeling gewijzigd en kan er alleen worden gefactureerd met Boekhouden Totaal. Wel is het mogelijk om los een facturatiepakket van Osirius te installeren en dan de facturen te importeren in de boekhouding. Als 1 persoon zowel factureert als de boekhouding doet, adviseren wij altijd Boekhouden Totaal.

    Terug naar boven
  • Hoe kan ik de journaalpost van een dagboek uitprinten?

    In ons pakket is het helaas (nog) niet mogelijk om een enkele journaalpost of dagboekboeking af te drukken maar slechts totalen in de vorm van een lijst van alle transacties op een rekening of alle transacties van alle rekeningen.
    Dit geldt ook voor de volgende producten: Boekhouden Totaal 2009
    Boekhouden Pro 2009
    Boekhouden 2009
    Compleet Boekhouden 2007
    Compleet Boekhouden 2008
    Compleet Boekhouden PRO 2007
    Compleet Boekhouden PRO 2008

    Terug naar boven
  • Hoe krijg ik een debiteuren, c.q. crediteuren overzicht (openstaande posten) per relatie uit het systeem?

    Op dit moment hebben we een totale lijst met openstaande posten. Zie "Herinneringen & Aanmaningen" op pagina 82 van de handleiding. Er is wel een groepeer- en filterfunctie zodat een lijst per relatie af te drukken is. Dit geldt ook voor de volgende producten: Boekhouden Totaal 2009
    Boekhouden Pro 2009
    Boekhouden 2009
    Compleet Boekhouden 2007
    Compleet Boekhouden 2008
    Compleet Boekhouden PRO 2007
    Compleet Boekhouden PRO 2008

    Terug naar boven
  • Hoe kan ik een producten lijst afdrukken?

    Deze kunt u afdrukken door het product bovenaan aan te klikken, vervolgens naar beneden toe te scrollen en daarna de SHIFT toets in te drukken. Hierna klikt u op het laatste product. Vervolgens klikt u op het geselecteerde gedeelte met de rechtermuisknop en kiest voor kopieer. U opent nu bijvoorbeeld MS Excel en klikt met de rechtermuisknop op de sheet en kiest voor plakken. U kunt nu vanuit Excel de producten afdrukken. Deze faq geldt voor de volgende producten:
    Compleet Boekhouden 2007
    Compleet factureren 2007
    Compleet factureren pro 2007
    Compleet Boekhouden 2008
    Compleet Boekhouden PRO 2007
    Compleet Boekhouden PRO 2008
    Compleet Factureren 2008
    Compleet Factureren pro 2008
    Boekhouden Totaal 2009
    Factureren 2009
    Factureren Pro 2009

    Terug naar boven
  • Hoe kan ik het programma opnieuw downloaden? Ik ben namelijk mijn wachtwoord kwijt.

    U kunt uw wachtwoord opnieuw opvragen door onderstaande uit te voeren:
    Klik op de volgende link: https://www.osirius.nl/lostPassword.php
    Indien deze link niet het gewenste oplevert gelieve een mail te sturen naar info@osirius.nl
    Deze FAQ geldt voor alle producten.

    Terug naar boven
  • Hoe ga ik verder na de jaarafsluiting (Moet ik alle relaties en producten opnieuw aanmaken in een nieuwe administratie?)

    U hoeft niet perse verder met een nieuwe administratie. Door de jaarafsluiting is alles automatisch doorgeschoven naar het volgende jaar. U kunt dus hierin gewoon verder administreren in het volgende jaar. Mocht u toch een geheel nieuwe administratie aanmaken voor het volgende jaar, dan kunt u de Relaties en Producten vanuit de eerdere administratie middels de Tab Import / Export exporteren en vervolgens middels dezelfde Tab weer importeren in de nieuwe administratie. Helaas kunnen de grootboekrekeningen niet worden geexporteerd/importeerd en zal u die handmatig moeten invoeren. u kunt ook kiezen om eerst een copie van de administratie aan te maken daarin verder te gaan boeken.

    Dit geldt ook voor de volgende producten:
    Boekhouden Pro 2009
    Boekhouden 2009
    Compleet Boekhouden 2007
    Compleet Boekhouden 2008
    Compleet Boekhouden PRO 2007
    Compleet Boekhouden PRO 2008

    Terug naar boven